Wojna Feudalna
Formularze
Miasta innych narodów
Z daleka, ani lec±c (na smoku, b±d¼ z u¿yciem jakiejkolwiek machiny) nikt nie bêdzie w stanie wypatrzeæ go, miasta sk±panego w¶ród cieni drzew. Ciê¿ko jest wypatrzeæ jakikolwiek budynek, poniewa¿ ich nie ma! Elfy wy¶piewuj± swoje domy z drzew, które skrêcaj±c siê, rozszerzaj±c, rosn±c, malej±c, w koñcu tworz± co¶ w rodzaju wykutego w nich mieszkania. Wbrew pozorom jest tam bardzo przyjemnie i tylko nieliczni nie s± ciekawi zwiedzania elfich "cudów architektury".
Olbrzymia budowla z czarnej ceg³y wznosi siê obecnie nad miastem pañstwa Creigów, które ju¿ od kilku lat dzieli swój los z harpiami, które nad nimi zapanowa³y. Niezdolni do walki z silniejszymi kobietami-ptakami, zwyczajnie siê poddali. Od tamtego czasu nad miastem unosz± siê czarne chmury burzowe, powszechna oznaka ¶mierci i z³a, za¶ Wilcza Twierdza sta³a siê siedzib± agresora.
Posiad³o¶ci
Inne
Miejsca zwi±zane z Organizacj± i Urzêdem
Miejsca zwi±zane z Handlem
Miejsca zwi±zane ze stra¿± miejsk± i militaryzmem
Dzielnice Mieszkalne
Miejsca, w których mo¿esz polepszyæ swe umiejêtno¶ci
Biblioteka
Tajemnicze Miejsca
Miejsca zwi±zane z hodowl± i gospodark±
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."
Od wieków ludzie wiedzieli, ¿e góry Ari'iilen kryj± w sobie co¶ niezwyk³ego, byæ mo¿e jakie¶ z³o¿a potê¿nej energii. Niestety, kiedy kilkana¶cie lat temu wykonano pierwsze "odwierty" nie odkryto nic. Jednak po kolejnych próbach górnicy zdo³ali dokopaæ siê do olbrzymich pok³adów rudy. Od tamtego czasu Góry Ari'iilen sta³y siê wa¿nym punktem strategicznym. Oczywi¶cie podnios³y siê równie¿ g³osy, ¿e gdyby nie przerywano prac kiedy¶ zdo³aliby¶my dobrn±æ do pok³adów nie tylko rudy, ale i kryszta³ów energii. Dzisiaj to tylko spekulacje.
Kilkudziesiêciu zmêczonych ju¿ od wysi³ku drwali nadal prê¿nie wykonywa³o swoj± pracê, o czym ¶wiadczy³y d¼wiêki przypominaj±ce uderzenia siekier o grube korony drzew. To w³a¶nie tutaj ca³y naród zaopatruje siê we wszelakie deski, pale drewniane i inne, podobne do wymienionych, materia³y budowlane.
Umiejscowiona na samym skraju, wioska jest chyba najwiêkszym zbiorowiskiem cha³up w ca³ej prowincji. Dziêki postêpuj±cym modernizacjom rolniczym ca³a osada w bardzo szybkim tempie siê rozwija. Dzia³alno¶æ jak± tu prowadz± jej mieszkañcy czêsto ¶ci±ga wielu wêdrownych handlarzy pragn±cych zakupiæ poszczególne towary po ni¿szej cenie. Po ni¿szej? Mo¿e tak, mo¿e nie. Najlepiej je¶li przekonasz siê o tym sam.
Niedaleko wioski rolniczej znajduje siê co¶ w rodzaju niewielkiego kompleksu przemys³owego, który zajmuje siê produkcj± cegie³, naczyñ i innych wyrobów glinianych. Nieopodal znajduje siê co¶ w rodzaju z³o¿a gliny, dziêki któremu jest ona szybko dostarczana do obróbki i nie trzeba jej sprowadzaæ z innych terytoriów.
Stare Cesarstwo
Kiedy pierwsi przodkowie za³o¿ycieli naszego narodu dotarli na terytorium obecnego Cesarstwa, g³ównie z powodu zmêczenia ci±g³ym tu³aniem siê po ¶wiecie, postanowili osi±¶æ tutaj i z koczowniczego przej¶æ na sta³y tryb bytu. Za³o¿yli niewielk± wioskê, która pierwotnie nazywa³a siê Télundill. Od tamtego czasu osada z roku na rok wzbogaca³a siê o nowych mieszkañców i budynki. Kiedy arena miêdzynarodowa dowiedzia³a siê o niej, coraz t³umniej zaczêli przybywaæ kupcy, którzy w znacznym stopniu rozwinêli gospodarkê. Zanim jednak osi±gnê³a wioska stan dzisiejszej Valery, miota³o ni± wiele wojen i konfliktów. Wiele razy popadali¶my w niewolê i wiele razy siê z niej oswobadzali¶my. Minê³o wiele wieków, zanim miasto osi±gnê³o wielko¶æ dzisiejszej Valery, co mo¿na zauwa¿yæ po wielu budynkach ró¿ni±cych siê od siebie poszczególnymi stylami architektonicznymi.
Prowincja to s±siaduj±ce z Valer± terytorium, stanowi±ce dla Cesarstwa g³ówny o¶rodek gospodarczy oraz miejsce wielu transakcji handlowych, jak i produkcji olbrzymiej ilo¶ci towarów. Gdyby jednak spojrzeæ na ni± z punktu historycznego, mo¿na by rzec, ¿e niegdy¶ by³a osobn± krain±, zarz±dzan± przez kilka dzikich plemion, które znaczenie na arenie miêdzynarodowej zdoby³y tylko dziêki do³±czeniu do Cesarstwa.
Aby u³atwiæ administracjê i zmniejszyæ ca³y k³opot zwi±zany z zarz±dzaniem, podzielono j± na kilka sektorów, ka¿dy zarz±dzany przez poszczególny cech rzemie¶lniczy. S³ynne powiedzenie brzmi: "Je¶li chcesz co¶ kupiæ taniej, udaj siê do ¼ród³a, czyli na Prowincjê" Tak, wiêc wejd¼ i przekonaj siê o tym.
Smocza Puszcza - Wielu ludzi ma bardzo du¿y zasób skojarzeñ z tym miejscem i nazw±. Gdyby¶ siê spyta³ jakiego¶ przechodnia o nie, mo¿liwe ¿e opowiada³by ci o cudownej faunie, florze, a w szczególno¶ci o drzewach, pamiêtaj±cych czasy ca³ych tysi±cleci wstecz, kiedy to inny opowiada³by ci o wielkim spokoju tego miejsca. Inny za¶ porównywa³ puszczê do jakie¶ tajemniczej zagadki, kryj±cej w sobie ca³e mnóstwo sekretów. Sama nazwa mo¿e byæ uznawana przez jednych za prawdziwo¶æ wystêpowania smoków w niej, kiedy to drudzy bêd± siê upierali jakoby to by³y k³amstwa. Chcesz poznaæ prawdê? Wkrocz do niej.
Wolne Miasto Portowe
O powstaniu miasta portowego kr±¿y wiele legend, prawdziwych i nie prawdziwych, popartych licznymi dowodami i faktami oraz te bêd±ce tylko wymys³em wyobra¼ni ludzkiej. Najbardziej godna wiary opowiada o czasach kiedy Cesarstwo zosta³o zniewolone przez nieistniej±ce ju¿ pañstwo Messar'ów. Pragn±cy uwolniæ siê od ucisku obywatele, wiedzeni pragnieniem niezale¿no¶ci utworzyli niewielk± wioskê ryback± nad brzegami morza. Z czasem przybyli tutaj inni pragn±cy wolno¶ci, dziêki czemu w zastraszaj±cym tempie osada siê powiêkszy³a. Rozwin±³ siê tak¿e handel morski i rybo³ówstwo, co by³o ¶rodkiem utrzymania przodków mieszkañców dzisiejszego miasta.
Biblioteka stanowi niepretensjonalne centrum wszelkiej wiedzy na temat historii Cesarstwa, pojêæ filozoficznych, rozwa¿añ, wierszy, legend oraz wszystkich informacji dotycz±cych fauny, flory i terytorium naszego narodu. Dla ¿±dnych wiedzy biblioteka jest wrêcz ostoj±; przystani± i cichym k±tem, gdzie w spokoju mo¿na oddaæ siê swojej pasji czytania. Szczególnie umo¿liwia to bogaty zasób ksi±g jaki jest tutaj przechowywany.
Wykonana ca³kowicie z mocnego drewna pochodzenia dêbowego tablica jest jedynym tak wiarygodnym ¼ród³em informacji i wie¶ci na temat gospodarki i wydarzeniach zwi±zanych losem Cesarstwa. Co jaki¶ czas s± tu przypinane kawa³ki pergaminu, na których to w³a¶nie s± wypisane te pog³oski. Je¶li chcesz siê czego¶ dowiedzieæ, wiedz ¿e to jest zaufane ¼ród³o.
Rozpienione fale rozbija³y siê od wielu ska³ek i od portu, który swoj± centralê posiada u wybrze¿y Wolnego Miasta Portowego. Byæ mo¿e widok tego "cudu" zachwyci³by nie jednego amatora rejsów oraz natchn±³by dziesi±tki artystów, ale czy tu chodzi o to? Czy, aby Bezkresne Morze nie jest uznawane za jedne z najniebezpieczniejszych obszarów w Starym Cesarstwie? Chocia¿ u wybrze¿y mo¿e zdawaæ siê spokojne, w dalszej czê¶ci jest rozszala³e i czêsto "nawiedzane" przez sztormy. Wszak¿e ju¿ nie jeden okrêt zaton±³ tu w tajemniczych warunkach.
Kraina Arikel'an
Las Elfów to ogromny las, po³o¿ony na pó³nocy prowincji. Bujne krzaki oraz drzewa stanowi± piêkny, zielony krajobraz. Gdzie¶ przechodzi ¿uczek, gdzie¶ mrówki maj± swój kopiec. Najdziwniejsze jest to, ¿e drzewa nigdy nie zrzucaj± li¶ci na zimê, ani nie zmieniaj± kolorów. Wszystko ¿yje tutaj w idealnym porz±dku, jak równy z równym. Po¶rodku lasu mie¶ci siê wielkie ko³o, wokó³ którego gromadz± siê elfy, aby siê naradziæ, a gdy las zostanie zaatakowany, li¶cie magicznie rozszerzaj± siê, aby uniemo¿liwiæ przedostanie siê wroga.
Góry te wznosz± siê nad lasem elfów i szczególnie s³yn± ze z³ó¿ rudy i wszelkich minera³ów jakie w sobie kryj±, co bardzo czêsto czyni je niezwykle wa¿nym miejscem strategicznym w polityce Cesarstwa. Nie bez powodu zarz±d wiele lat stara³ siê o umowy zezwalaj±ce na wydobycie surowców.
Terytoria Niezale¿ne
Creigowie s± bardzo dziwnym ludem pe³nym ró¿nych niezrozumia³ych zwyczajów, szczególnie znany ze sk³adania swoim bo¿kom krwawych ofiar z kóz, owiec oraz wszelakiej trzody. W ten sposób pragn± ich udobruchaæ, aby wygrali toczone przez nich wojny, zwiêkszyæ plony, b±d¼ inne, mniej lub bardziej wa¿ne b³agania. Je¶li jednak chodzi o powierzchniê kraju, mo¿na ¶mia³o stwierdziæ, ¿e jest on w wiêkszo¶ci pokryty nizinami, za¶ ³±ki i pola z wygl±da przypominaj± bardziej sawanny.
Birghim jest narodem, szczególnie znanym z tego i¿ jego granice stanowi± liczne pasma gór, co szczególnie sprzyja górnictwu i w³a¶nie to w zasadzie wykorzystuj± krasnoludy, które znane s± ze swych umiejêtno¶ci wydobywczych.
Arye to niewielki kraj znajduj±cy siê miêdzy Birghimem a Miri±. W szczególno¶ci jest znany ze swojej bujnej ro¶linno¶ci i olbrzymimi lasami zajmuj±cymi oko³o. 90% powierzchni pañstwa, co bywa idealnym miejscem na stanie siê stref± bytu jednej z najbardziej tajemniczych ras - Le¶nych Elfów, co w rzeczywisto¶ci jest prawd±.
Avandar jest jednym z kilku krajów z którymi graniczy Birghim, szczególnie s³yn±ce z niezwykle rozwiniêtej o¶wiaty i nauki. Liczne opowie¶ci wêdrowców czêsto mówi± jakoby by³a to ¶wiatowa stolica nauki i wiedzy. A jak jest naprawdê? Wkrocz i przekonaj siê na w³asne oczy!
Miria jest niewielkim krajem, które (patrz±c z punktu historycznego) by³o miejscem wielu staræ gospodarczych i wojskowych. Wyt³umaczenie takich dzia³añ jest bardzo proste i byæ mo¿e oczywiste - idealne warunki na uprawy, co owocuje szczególnie rozwiniêt± gospodark± i przemys³em rolniczym.
Rayhia to przede wszystkim naród s³yn±cy z rybo³ówstwa i rolnictwa. Ze wzglêdu na pokojowe nastawienie jego mieszkañców mimo i¿ posiada w miarê dobrze zorganizowan± armiê, rzadko (chyba, ¿e jest zmuszony do tego) bierze udzia³ w jakichkolwiek konfliktach.
O zacno¶ci, uczciwo¶ci i go¶cinno¶ci mieszkañców Orenoldu kr±¿± ju¿ legendy. W³a¶nie z nich i od wêdrownych kupców mo¿na siê dowiedzieæ i¿ ka¿dy kto tylko poprosi jakiego¶ Orenoldczyka o pomoc zawsze j± otrzyma. Oczywi¶cie jak wszêdzie s± wyj±tki, ale na szczê¶cie tutaj nieliczne.
Eapil jest krajem z zewsz±d otoczonym przez kilka ró¿nych nacji, z których najwiêkszymi s±: Gederan, Rayhia, Orenold. W wiêkszo¶ci jest to kraj nizinny miejscami pokryty lasami i wszelakiej ma¶ci puszczami/borami, w których mo¿na znale¼æ wiele ró¿norodnych zió³.
Volia jest niewielkim krajem usytuowanym nad brzegiem Bezkresnego Morza, który ze wzglêdu na swoje po³o¿enie utrzymuje siê z handlu morskiego. Jest wrêcz istn± ostoj± kupców, dziêki czemu ka¿dego roku mo¿liwe gromadziæ olbrzymie bogactwa. Nie posiada jednak sta³ej armii, poniewa¿ od reszty narodów jest odgrodzona jednym, który zapewnia jej potrzebn± ochronê. Istniej± jednak niewielkie oddzia³y, ale tylko po to, aby mo¿na by³o upilnowaæ porz±dek w pañstwie.
Istna rzesza kilkudziesiêciu niewielkich plemion beduinów, kraj pustyñ i suchoty, gdzie oaza bywa nawet cenniejsza od zbawienia. Tak mo¿na w najprostszych s³owach opisaæ ten kraj, z ca³± pewno¶ci± najwiêkszy z nam wszystkich znanych.